Sharing is Caring

WeLcOmE tO My BloG!!!....

Friday, December 7, 2012

Hikmah disebaliknya...

Bila tengok humaira sekarang apa yg berlaku masa aku pregnant dulu ada hikmah die.Errrmm..Masa time 1st trimester aku selalu bleeding selalu la MC.Hospital DEMC dan UMRA jadi umah kedua aku.Yang paling aku x suka masa pegi hospital diorg akan check dekat ngan alat besi "spectrum" sakitnye tuhan je yang tahu...

Bila selalu mcm MIL bekalkan aku air zam-zam bila nak g keje...makan buah kurma,buah tin & buah delima sampai 9 bulan..Alhamdulillah aku rasa bertenaga cuma masa nak sampe 9 bulan tuh aku cepat..kemudian manyak lak masalah dekat opis aku mcm stress sket..tp aku dapat melaluinye ngan bantuan suami..TQ hubby!


Bila aku makan makanan sunnah ni prosess kelahiran jadi mudah...aku teringat masa tuh aku da terbuka 5cm tapi still x sakit...aku masuk wad pukul 6 pagi..tp stat sakit pukul 10.00 pagi dan aku bersalin pukul 2.15 petang hari jummaat..Penghulu segala hari..Sakit pun sekejap je..Alhamdulillah syukur cemua selamat.



Sekarang Humaira da 8 bulan...Melihat die membesar alhamdulillah die sgt cerdik..pergerakkan die sgt cepat..Dulu aku pernah mengasuh anak saudara aku yg lain pergerakkan diorg lambat kalu  dibandingkan ngan humaira..maybe amalan pemakanan sunnah..Sekarang nih die da stat memanjat tapi duduk still x balance...merangkak tuh x yah cakap la...1 umah die tawaf huhu..





 Kalu difikirkan kalu aku x de masalah time pregnant aku mungkin x mkn buah kurma,buah tin,buah delima n air zam-zam..Tue la kan apa yang terjadi ada hikmah die!

No comments:

Post a Comment